sobota, 21 kwietnia 2012

Siedemdziesiąty siódmy: Pancakes!

Mam dziś dla Was coś w sam raz na leniwy weekendowy poranek. Przypuszczam, że wielu z Was oglądając w dzieciństwie amerykański film, marzyła o tym, żeby zjeść te puszyste placuszki polane złocistym syropem, które Amerykanie (jak się wydaje) pałaszują dość często...Ja dziś spełniłam to swoje marzenie z dzieciństwa! Przepis podpatrzyłam w gazecie, którą ktoś czytał koło mnie w metrze. Nie mogłam go nie zapamiętać!


PANCAKES Z SYROPEM KLONOWYM



Składniki:

1 jajko
3/4 szklanki mąki
1 szklanka mleka
1 czubata łyżeczka proszku do pieczenia
1 łyżka cukru pudru

Oliwa z oliwek do smażenia

Syrop klonowy*

*może być miód lub syrop owocowy


Patelnię smarujemy papierem nasączonym oliwą z oliwek i nagrzewamy na średnim ogniu.

Wszystkie składniki na ciasto miksujemy na jednolitą, gęstą masę.

Na patelnię wylewamy po dwie łyżki ciasta na jednego placuszka i smażymy na złocisty kolor z obu stron.

Przed każdym nałożeniem placków na patelnię, smarujemy ją oliwą.

Placuszki układamy na stercie i polewamy syropem.

Można podawać z owocami - przyznaję, że kompozycję z malinami też ściągnęłam z gazety z przepisem :)
Ale musicie przyznać, że wyglądają przeapetycznie!!!



Enjoy!

5 komentarzy:

  1. Placki, placuszki, placuchy.. Wszystkie są pyszne, a Twoje faktycznie wyglądają oszołamiająco. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. hmmm..w sam raz na dzisiejsze śniadanie:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pychota i prościutkie nawet takie beztalencie do ciast jak ja sobie poradziło.
    Jakby lepsze wychodzą w proporcji 1:1 mleko, mąka, gęstsze ciasto tak nie przywiera do patelni i łatwiej odchodzi. Może to kwestia ilości tłuszczu w mleku.

    Jako że miałem na zbyciu mąkę kukurydzianą po poprzednich eksperymentach, zrobiłem w wersji kukurydzianej z niewielką ilością pszennej( bo bez tego to się robiła breja na patelni).

    Trzecia partia właśnie się smaży. Takie przepisy to mi się podobają, ciekawe co na to Sylwia powie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Dodałam trochę więcej mąki i cukru pudru, żeby ciasto było gętsze.
    Proste, szybkie i pyszne!
    Naleśniki nie zawsze mi wychodziły, a te pancakes tą świetne! Palce lizać, dzięki za przepis! Na pewno jeszcze nie raz się przyda :)

    OdpowiedzUsuń