czwartek, 8 marca 2012

Sześćdziesiąty drugi: Sałatka z indykiem, gorgonzolą, suszonymi śliwkami i orzechami włoskimi

Ponieważ w tygodniu obiady jadam poza domem, a nie mam sobie gdzie odgrzać jedzenia, muszę się posilać sałatkami zrobionymi w domu. Zawsze dbam o to, żeby były one pełnowartościowe i nie wyglądały jak jedzonko dla królika ;)
Dziś proponuję Wam jedną z takich sałatek, do której użyłam piersi indyczej z poprzedniego przepisu...Po raz pierwszy użyłam także gotowej mieszanki sałat i jestem bardzo zadowolona z jej zakupu, szczególnie w obliczu panujących cen np. sałaty lodowej...


SAŁATKA Z PIECZONYM INDYKIEM
GORGONZOLĄ, SUSZONYMI ŚLIWKAMI, GRUSZKĄ,
ORZECHAMI WŁOSKIMI I SEZAMEM



Składniki na 1 porcję:

Dwie garści mieszanki sałat
50-70 g pieczonego indyka
30 g sera gorgonzola
Pół małej gruszki
3 małe suszone śliwki
2 orzechy włoskie
Pół łyżeczki sezamu

W zasadzie to trzeba ser, śliwki i gruszkę pokroić w drobną kostkę a orzechy drobno posiekać.

Na talerzu układamy kolejno:
Sałatę
Gorgonzolę
Gruszkę
Śliwki
Indyka
Orzechy
Sezam

Jeżeli chodzi o sos, to ja przetestowałam dwie opcje: gęsty sos balsamiczny i sos miodowo-musztardowy.
Jak je zrobić?
1. W małym rondelku redukujemy pół szklanki octu balsamicznego z łyżeczka miodu. To co zostanie możemy przechowywać przez jakiś czas w małym słoiczku.
2. Mieszamy płynny miód z musztardą delikatesową w proporcji 1:1.

I koniec!


Bon appetit!

3 komentarze: