poniedziałek, 2 stycznia 2012

Czterdziesty pierwszy: Pomidory faszerowane kuskusem

Mam dziś dla was pomysł na przystawkę na ciepło, która na pewno sprawdzi się na zimowych imprezkach i nie tylko :) Przepis nie jest mój...Pochodzi z książki Gordona Ramsaya "zdrowa kuchnia". Zmienię dla Was jednak proporcje, ponieważ jak robiłam wg przepisu x 3 to zostałam z połową farszu... :/


Dla 12 osób potrzeba:

12 średnich czerwonych pomidorów
200 g kaszy kuskus
Garść orzechów włoskich/piniowych
Garść rodzynek sułtańskich
Łyżeczka mielonej kolendry
Łyżeczka suszonej mięty albo garść świeżych posiekanych liści
Łyżeczka soku z cytryny
Łyżka oliwy z oliwek
Sól i pieprz


Nie jest to wcale danie trudne ani czasochłonne bardzo. Oto, co robimy:

Pomidory myjemy i od każdego odcinamy górną 1/3.
Nie pomieszajcie "przykrywek", niech każda leży koło swojego pomidora!
pomidory wydrążamy łyżeczką, miąższ odkładamy do miski.

Kaszę zalewamy wrzątkiem i odstawiamy.
Kiedy napuchnie dodajemy ją do miąższu, dodajemy przyprawy i rodzynki.
Orzechy drobno siekamy lub miażdżymy w moździerzu i dodajemy do farszu.

Dodajemy sok z cytryny i wszystko dokładnie mieszamy.


Tak przygotowany farsz upychamy łyżką do pomidorów, tak aby trochę wystawał.
Przykrywamy "wieczkiem" i ustawiamy na posmarowanej oliwą blasze.





Wkładamy do nagrzanego do 200 st.C piekarnika na 20-25 minut.
Podajemy od razu po wyjęciu!


Farsz który mi pozostał zamroziłam i postanowiłam, że dodam do niego mięsa mielonego i wypełnię nim papryki... Mam nadzieje, że się uda i niedługo przedstawię Wam, co z tego wyszło :)

Bon appetit!


1 komentarz: