sobota, 18 lutego 2012

Pięćdziesiąty czwarty: Tortilla - przepis podstawowy

Poniżej zamieszczam przepis na meksykańskie placki - tortilla. Przepis i wykonanie jest bardzo proste a koszt jest nieporównywalnie niższy do cen gotowych placków dostępnych w sklepach.



Składniki na ok. 8 placków

1,5 szklanki mąki pszennej
0,5 szklanki wody
1/3 szklanki oleju

Składniki mieszamy w misce do utworzenia jednolitej masy - jeżeli będzie się lepić do rąk, dosypujemy trochę mąki.

Ciasto powinno być zwarte i raczej suche w dotyku.

Zagniatamy je około 10 minut tak, aby je dobrze napowietrzyć.
Formujemy równe kulki wielkości dużej cytryny.
Każdą z nich rozwałkowujemy na podsypanym mąką blacie na grubość ok. 0,5 - 1 mm

Placki przekładamy na rozgrzaną na średnim ogniu patelnię, bez tłuszczu - ceramiczne i teflonowe nadają się do tego najlepiej, bo placek na pewno się do nich nie przyklei.

Smażymy minutkę z jednej i minutkę z drugiej strony.
Placki powinny być lekko zarumienione. Nie powinno się ich smażyć zbyt długo bo zrobią się chrupiące i nic w nie nie damy rady zawinąć...

Placki zawinięte w folię spożywczą możemy śmiało przetrzymać w lodówce przez kilka dni. Co do dłuższego przechowywania nie mam pewności, bo nigdy jeszcze placki nie zostały na tak długo ;)


 
Que aproveche!




4 komentarze:

  1. Wbrew pozorom, zrobienie tortilli w domu to nic bardzo trudnego. Smaczna i dużo tańsza niż w sklepie!

    OdpowiedzUsuń
  2. Ha, i oto mam odpowiedź na pytanie dlaczego moja ostatnia tortilla zamieniła się w macę :P Za długo ją smażyłam...Dzięki :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) Widziałam wiele przepisów w których każą smażyć tortille przez 3 minuty z każdej strony i wałkować na przezroczysto - ale wtedy można ją tylko schrupać a nie zawijać... :)

      Usuń
  3. Szukałam przepisu na tortillę i proszę znalazłam:) Zachęcam Cię do dołączenia przepisu do akcji Domowe Pieczywo dla Alergika na Durszlaku. Przepisy archiwalne z tego roku biorą udział, a im większa baza tym ciekawiej.Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń