niedziela, 12 lutego 2012

Pięćdziesiąty pierwszy: Łosoś w cieście francuskim ze szpinakiem

Naszło mnie, żeby spróbować zrobić samodzielnie ciasto francuskie. Skorzystałam z tego przepisu. Ciasto wyszło, ale ja osobiście chyba trochę za bardzo je rozwałkowałam i ciężko było mi zawinąć w nie łososia...
Jeśli nie jesteście mocno zapalonymi kuchcikami to pozwalam Wam pójść do sklepu po rolkę mrożonego ciasta - też jest bardzo smaczne. A w moim wypadku, to była po prostu kwestia ambicji ;)

Dziś więc proponuję Wam Łososia w tymże cieście francuskim zawiniętego wraz z czosnkowym szpinakiem.



Składniki na 5 porcji:

500g filetu z łososia bez skóry
120g świeżych liści szpinaku
1 ząbek czosnku
Opakowanie ciasta francuskiego
1 jajko do posmarowania ciasta
Sól i pieprz

Dodatki:
500 g ryżu (ja użyłam pełnoziarnistego)
Brokuł sparzony we wrzątku




Filet płuczemy zimną wodą, bo jak wiadomo, dzisiaj go nie złowiono ;)
Kroimy na 5 równych porcji.

Liście szpinaku również płuczemy.
Na rozgrzanej patelni na łyżce oliwy z oliwek podsmażamy  przez 30 sekund czosnek i dorzucamy liście szpinaku i parzymy je przez 2 minuty.
Patelnię zdejmujemy z ciepłego palnika.





Ciasto rozkładamy i kroimy na 5 równych pasków o takiej szerokości, aby zmieściły się na nich kawałki łososia.

Na brzeg ciasta kładziemy łososia, a na niego szpinak.





Solimy i pieprzymy.
Ciasto zamykamy podobnie, jak to się robi z pierogami :) i robimy cztery poprzeczne nacięcia

W kubku rozbełtujemy jajko z 2 łyżkami zimnej wody i smarujemy nim ciasto.




Wstawiamy na blasze wyłożonej papierem do pieczenia do piekarnika nagrzanego do 220st.C na 25 minut.

Ja podałam Łososia z ryżem pełnoziarnistym i brokułami, ale tu pozostawiam Wam dowolność :)



Bon appetit!




1 komentarz: